Etääntyneisyyden ajan johtaminen – Osa 3: Käännetty johtamisjärjestelmä

Tässä sarjan kolmannessa jaksossa käsittelimme mm. seuraavia kysymyksiä:

Yhteinen merkitys

Moni meistä mieltää johtamisjärjestelmän toimintasuunnitelmien, tavoitteiden, seurannan ja palkitsemisen työkaluna. Johtamisjärjestelmä on kuitenkin paljon laajempi kokonaisuus. Etääntymisen ajassa johtamisjärjestelmän ylätason elementit ovat yhä tärkeämpiä. Miten luodaan yhteinen merkitys, joka ohjaa toimintaa silloinkin, kun johdettavat ovat etäällä? Voiko johtamisjärjestelmä olla suorastaan karismaattinen?

Oma järjestelmä

Johtamisjärjestelmästä tunnutaan olevan kahta mieltä: Osa ajattelee, että yhteisöllä pitää olla yksi yhteinen johtamisjärjestelmä, osa on sitä mieltä, että näin ei voi olla. Mitä sinä ajattelet? Mikä on sinun johtamisjärjestelmäsi?

Ketä palvelet?

Jokainen meistä elää muiden kustannuksella. Osa meistä vain ei sitä tunnista, ja osa ei tunnusta. Tämä koskee mitä suurimmassa määrin johtajana toimimista. Mikä on sinun velkasi johdettavillesi? Miten virität johtamisjärjestelmäsi niin, että se osaltaan lyhentää velkaa – tai edes maksaa korkoja? Palveleeko johtamisjärjestelmäsi johdettaviasi yhtä lailla kuin itseäsi?

Jaksossa puitiin taas tovi luotettavuutta. Jos jäi askarruttamaan, voit tutustua luotettavuuden monimuotoisuuteen ja -mutkaisuuteen tarkemmin tästä luotettavuusoppaasta.

Tästä löydät esityksen kalvot:

Etääntyneiden Johtaminen Osa 3

Seuraavassa jaksossa aiheena: Mittaaminen

Ilmoittaudu ja kutsu kollega mukaan tästä linkistä.

Erinomaista johtamista toivottaen

Eerik ja Toni

Valikko