Karisma on uskottavuutta, vakuuttavuutta ja vaikutusvaltaa.

Johtaja, jolla on karismaa, saa johdettavansa uskomaan strategian ja tekemään kaikkensa strategian toteuttamiseksi. Karismaa tuo johtajalle on sitä paljon puhuttua henkilökohtaista leadershippia, johtajuutta.

Myyjä, jolla on karismaa, saa asiakkaan keksimään syitä tuotteen tai palvelun ostamiseksi. Asiakkaan tärkein päätöksentekomuuttuja on myyjän vakuuttavuus. Kaukana sen jäljessä tulevat tuote, yritys, hinta tai ostoajankohta.

Työnhakija vakuuttaa työnantajan karismallaan. Ansioluettelon avulla pääsee ehkä haastatteluun, mutta lopullinen vakuuttaminen tehdään kasvokkain. Karismaattisin työnhakija saa lopulta paikan.

Vaikuttajia olemme me kaikki. Karisma on vaikuttamisen tärkein työkalu. Haluat sitten vaikuttaa yhteiskunnallisesti, yhteisöissä tai vaikkapa vain baaritiskillä.

Karisma on taito, jota voi kehittää. Siinä ei ole mitään vaikeaa, mutta se vaatii karisman olemuksen ymmärtämistä ja pitkäjänteistä kehittymistä kohti luonnollista automaatiotasoa.

Hyvää karismaattisempaa huomista!

Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Valikko